poniedziałek, 12 maja 2014

Jak oceniamy bazę gastronomiczną i bazę noclegową na naszym blogu?

Na swoim blogu dokonujemy subiektywnej oceny bazy gastronomicznej i bazy noclegowej. Podstawową i najważniejszą naszą zasadą jest to, że oceniamy tylko te miejsca, które osobiście odwiedziliśmy i z których usług sami korzystaliśmy. Nie oceniamy miejsc na podstawie zasłyszanych opinii.

Co wpływa na naszą opinię o miejscu noclegowym?

Ważne dla nas są następujące czynniki:
1. Cena (waga 25%)
Cenę rozumiemy zarówno jako stosunek ceny nominalnej do oferowanej jakości, jak i porównanie ceny nominalnej do konkurencyjnych ofert na rynku, które są w stanie zaspokoić potrzebę noclegu bez wzbudzania jakiś dyskomfortów. Przy czym cały czas poruszamy się w segmencie ekonomicznym, to znaczy nie bierzemy pod uwagę ofert dla najbogatszych.
2. Czystość (waga 20%)
Czyste miejsca sprawiają, że czujemy się swobodnie i bezpiecznie, dlatego zwracamy uwagę na kurz, higienę w łazience czy porządek w kuchni. Do brudnych miejsc nie wracamy nigdy.
3. Udogodnienia (waga 20%)
Pod tą kategorią mieści się m.in. dobrze wyposażona kuchnia, internet, dostęp do TV czy atrakcje hotelowe w postaci basenu czy sauny.
4. Dostępność obiektu dla rodzin z dziećmi (waga 15%)
Jest to czynnik, który dopiero od teraz nabiera dla nas realnej wagi, a przez który rozumiemy bezpieczeństwo obiektu dla dzieci czy ofertę obiektu skierowaną dla najmłodszych.
5. Polityka obiektu wobec zwierząt (waga 10%)
Jako, że często podróżujemy z psem, liczy się dla nas gotowość do przenocowania naszego pupila.
6. Obsługa (waga 5%)
W obiekcie noclegowym nie jest ona wprawdzie dla nas kluczowym czynnikiem, ale miło zobaczyć uśmiechniętą obsługę.
7. Lokalizacja (waga 5%)
W tym aspekcie liczy się dla nas wygodny dojazd (tak, aby nie zgubić kół), ładne położenie oraz bezpieczny parking blisko obiektu.

Są też czynniki, do których przywiązujemy zdecydowanie mniejszą wagę, np.: estetyka miejsca, lokalizacja względem infrastruktury (np. sklepy) czy nowinki technologiczne w stylu zamków elektronicznych czy klimatyzacji.

Co wpływa na naszą opinię o lokalu gastronomicznym?

W przypadku tej kategorii obiektów, bierzemy pod uwagę przede wszystkim takie czynniki:
1. Czystość i higiena (waga 25%)
Czystość i higiena w lokalu gastronomicznym jest dla nas absolutnie najważniejsza, bo wolimy unikać problemów zdrowotnych w podróży. Zwracamy tu uwagę zarówno na higienę przygotowywania posiłków, jak i na czystość mebli, sprzętu czy toalet.
2. Cena (waga 20%)
Jak zwykle mamy ograniczony budżet, więc staramy się jadać na tyle ekonomicznie, aby zjeść zdrowo, smacznie i przy tym nie zbankrutować. Optymalną ceną sytego i zdrowego obiadu jest dla nas kwota 25 PLN na osobę i zwykle w tym budżecie staramy się wybierać oferty.
3. Obsługa (waga 20%)
W lokalu gastronomicznym lubimy być obsługiwani przez sympatyczną obsługę, która chętnie służy pomocą, ogarnia temat i realizuje nasze zamówienia zgodnie z naszymi prośbami.
4. Oferta (waga 10%)
Oczywiście szukamy lokali, których oferta pokrywa się z naszymi gustami kulinarnymi. To znaczy Paweł szuka raczej tradycyjnego polskiego jedzenia, a Gosia jest nastawiona na delikatne eksperymenty kulinarne. Istotne dla nas jest jednak to, aby lokal nie miał w swojej ofercie zbyt szerokiego zakresu potraw, bo może stwarza to ryzyko otrzymania niespecjalnie świeżego posiłku.
5. Dostępność obiektu dla rodzin z dziećmi (waga 10%)
Jako rodzice chcemy, aby nasze dzieci w obiekcie czuły się bezpieczne, a oferta gastronomiczna uwzględniała ich potrzeby.
6. Polityka obiektu wobec zwierząt (waga 5%)
To trudna sprawa w odniesieniu do lokali gastronomicznych, bo ciężko oczekiwać, aby właściciel pozwalał na wchodzenie z czworonogiem. Ale miło się robi, gdy obsługa nie wygania z ogródka restauracyjnego właścicieli z grzecznym psem lub proponuje psu miskę z wodą.
7. Udogodnienia (waga 5%)
W kwestii udogodnień, to dobrze, gdy w lokalu są wygodne meble i dostęp do WiFi lub gniazdka z prądem.
8. Brak hałasu (waga 5%)
Też lubimy zjeść posiłek i pogadać przy okazji, ale gdy w lokalu jest tak głośno, że nie słuchać jak Pawłe mlaszcze, to znaczy, że to nie jest miejsce dla nas.

Nasze opinie nie powinny stanowić dla nikogo gwaranta określonego poziomu usług w danym miejscu. W większości miejsc byliśmy zaledwie raz lub kilka razy, więc już z samego tego faktu, nasza opinia jest obarczona dużym błędem pomiaru lub może wynikać z jednego gorszego lub jednego lepszego dnia obsługi danej miejscówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz